Як бізнесу перетворити благодійність в систему, що працює на благо людей?
Катерина Білоруська – президент міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation. Його мета – розвивати дітей через освіту і спорт, надаючи рівні можливості для кожного.
У матеріалі для MC.today вона розповідає, з чого варто починати благодійність і чому у вашій організації повинні бути ресурси для розвитку.
Сьогодні Україна все ще далека від розуміння того, що благодійність – це не просто порив великого серця, а системний процес. І хоча за останній час цей сектор сильно просунувся, поняття «організована благодійність» – все ще нове явище для України. Найчастіше люди, які тільки роблять перші кроки в добродійності, повністю фокусуються на проблемах, з якими працюють, але забувають про менеджмент і стратегії.
А це саме ті елементи, які допомагають робити системні зміни, і в цьому сенсі некомерційний сектор мало чим відрізняється від комерційного.
Поставте короткострокову і довгострокову мету
По-перше, неможливо досягти результату, якщо ви заздалегідь його не позначили. «Допомагати людям» звучить красиво, але цього мало. Хочете допомогти дітям боротися з лейкемією? Прекрасно. Відразу проаналізуйте, якій кількості дітей ви зможете допомогти за місяць, квартал або рік з тими ресурсами, які у вас є. Подумайте, що вам потрібно зробити, щоб це число дітей росло щомісяця.
Поставте короткострокову и довгострокову мету, а потім сформуйте чіткий план, як їх досягти. Від цього залежить все: кількість персоналу і партнерів, яких вам потрібно залучити, підхід до фандрайзингу. Тут повинен бути такий же холоднокровний підхід, як і в бізнесі. У такій справі немає місця для лірики.
І це найскладніше в роботі благодійних організацій: вміти тримати баланс. Саме стратегічний підхід до справи в некомерційному секторі допомагає ефективно допомагати, а не борсатися на місці.
Чому треба розвиватися і шукати нові рішення
Суспільство звикло думати, що 100% коштів, які жертвують благодійный організації, підуть на потреби благоотримувача. І коли фонд каже, що 20% залишить на забезпечення організації – заробітні плати, адміністративні витрати, маркетинг – це найчастіше викликає негатив.
Але якщо в організації немає ресурсу на розвиток, чи буде вона ефективною? На жаль, в Україні багато фондів думають лише про те, як утриматися на плаву і продовжити допомагати. Про розвиток та пошуки нових рішень мови навіть не йде.
Отже, некомерційні організації не можуть собі дозволити взяти в штат професіоналів. Наприклад, прийнято вважати, що керівник громадської організації не може отримувати таку ж зарплату, як керівник в комерційному секторі. Уявіть, скільки людей ми відкидаємо з благодійності таким підходом.
Ще більше інсайдів та цікавої інформації з досвіду роботи благодійного фонду Parimatch Foundation читайте в ексклюзивному матеріалі на сайті MC.Today.
Інші новини

В рамках благодійної програми Фонду Parimatch Foundation відбулося мотиваційне тренування з професійним боксером.

Фонд у партнерстві з ХК "Сокіл" вже вдруге ініціював проєкт "Тренування із зіркою".

Потрапити на ковзанку зможуть усі бажаючі, незалежно від віку та вміння кататися.